De mulți ani, sub capota tuturor mașinilor moderne, injectoarele au înlocuit carburatoarele. Aceste elemente mici reprezintă un real avantaj: ajută la reducerea consumului de combustibil și la îmbunătățirea performanțelor mașinii. Cu toate acestea, pot apărea unele probleme în funcţionarea lor și uneori este necesar să fie reparate sau se impune o recondiţionare injectoare.

.

Injectorul auto: la ce servește?

Într-un motor modern, injectoarele sunt situate de obicei la intrarea fiecărui cilindru sau în galeria de admisie. Injectoarele sunt esențiale pentru buna funcționare a mașinii: permit livrarea cantității potrivite de combustibil (benzină sau motorină) în timpul fiecărei arderi în cilindrii motorului. De asemenea, previn pierderea de combustibil și astfel contribuie la reducerea consumului. În cele din urmă, injectoarele permit creșterea presiunii de difuzie a combustibilului (presiunea furnizată de pompă de injecție). Consecință: amestecul de aer este îmbunătățit și eficiența motorului este optimizată.

 

Injector blocat: ce trebuie făcut?

Pentru a fi cât mai exacte posibil, injectoarele au tuburi fine. Acestea pot fi blocate de depozite mici legate de calitatea combustibilului sau de călătorii scurte (risc mai mare de înfundare). O consecință directă a acestei probleme: debitul de combustibil din injectoare devine mai mic, presiunea combustibilului scade și amestecul aer-combustibil nu mai este omogen. Pentru a combate colmatarea injectoarelor mașinii, există mai multe soluții:

 

  • se lasa mașina să se încălzească înainte de a porni la drum și se va conduce încet până când motorul se încălzește;
  • nu se lasa mașina cu rezervorul aproape gol, daca este pe motorina, deoarece se poate forma condens și, prin urmare, se adauga apă în combustibil. De asemenea, este recomandabil să se cureţe din când în când filtrul de combustibil;
  • dacă motorul are turbo, nu trebuie oprit contactul imediat ce maşina este oprită, deoarece este posibil ca turbo-ul să se învârtă. Se va lăsa motorul să meargă la relanti câteva minute pentru a menține turbo-ul bine lubrifiat;
  • este posibil să se utilizeze aditivi ca măsură preventivă pentru a preveni colmatarea injectoarelor;
  • de asemenea, este recomandabil să se călătorească din când în când pe autostrăzi. La 110 sau 130 km / h, turația motorului va fi mai mare și acest lucru va duce la curățarea acestuia; Această soluție poate ajuta şi la curățarea injectoarelor dacă acestea sunt înfundate, dar dacă nu se atinge punctul de întoarcere, va fi dificil sau imposibil să se readucă în stare de funcționare cu această soluție.

 

Care sunt simptomele defecţiunii?

Dacă injectorul se defectează, este posibil ca maşina să prezinte unele simptome. Începând cu pornirea, care poate deveni dificilă. Dacă se va putea porni maşina, turația la relanti a motorului poate fi neregulată. Pe măsură ce se conduce, se poate observa în cele din urmă o lipsă de putere, precum și goluri în accelerație. Și dacă există o problemă cu presiunea din injecție, se poate vedea un fum negru pe partea laterală a tobei de eșapament (atenție, acest fum poate proveni și dintr-o problemă cu admisia de aer sau deteriorarea pompei de injecție).

 

Despre autor

Lasă un răspuns