Atunci când devii șofer este bine să știi câteva secrete despre cum să conduci bine înainte de a te urca la volanul unei mașini.

În momentul în care te urci la volan este important să ai o anumită atitudine, aptitudine, răbdare, anumite cunoștințe tehnice și juridice și, mai presus de toate, doze mari de bun simț. Iată, așadar, câteva secrete pe care este bine să le știi:

La volan

Pentru a conduce bine, trebuie să înveți să stai bine la volan. Nu contează că pierzi un minut, important este să fii în siguranță. Stai cu spatele ferm sprijinit de spătar, întinde complet un braț, fără a depărta umărul de spătar. Așază brațul întins chiar deasupra cercului volanului.

Mâna trebuie să fie în spatele volanului și încheietura mâinii chiar deasupra cercului volanului. Picioarele trebuie să fie ușor îndoite pentru a ajunge bine la toate pedalele. Regleaza bine oglinzile și fixează-ți centura de siguranță. Și amintește-ți: poziția corectă pentru mâinile tale pe volan este „ trei fără un sfert la trei” conform acelor de ceasornic, cu degetele mari sprijinite pe spițele volanului. Majoritatea volanelor au deja caneluri concepute pentru acest lucru.

Vedere

Trebuie să-ți educi ochii să privească în depărtare și să anticipezi tot ce se poate întâmpla în față. Acest lucru este important pe autostradă, unde viteza este mare. De exemplu, pentru a observa când cineva frânează sau încetinește.

De asemenea, acordă atenție posibilelor apariții bruște de vehicule pe șosea, cum ar fi camioane, tractoare sau biciclete. Nu trebuie să ai niciodată încredere în ceea ce nu poți vedea cu ochii tăi. Și adaptează întotdeauna viteza la ceea ce poate fi văzut și fii atent la curbele cu vizibilitate redusă sau deloc.

Frânare

Toate mașinile au ABS. Principiul este foarte simplu: cu roțile blocate, mașina nu are direcție. Prin urmare, ABS-ul împiedică blocarea roților din față, indiferent cât de puternică este frânarea. În acest fel, frânarea pentru parcare sau la semafor este foarte ușoară. Știm cu toții să frănăm în astfel de situații. Frânarea la 120 km / h pentru a evita o coliziune este o altă problemă. Puțini șoferi frânează bine în aceste condiții.

Pentru a opri mașina, în cazul unei posibile coliziuni, trebuie doar să faci două lucruri, dar să le faci bine: frânează foarte tare, de parcă ar fi trebuit să rupi pedala și să direcționezi mașina către un loc sigur. Trebuie să uiți de orice altceva (schimbare de viteză, ambreiaj sau accelerație) dacă vrei să oprești mașina bine.

Distrageri

Acest punct necesită aplicarea multor simțuri comune. Cele mai grave accidente sunt adesea rezultatul distragerii atenției. Prin urmare, este necesar să le eviți și să nu manipulezi niciun tip de dispozitiv de divertisment curent. Desigur, GPS-ul trebuie programat în timp ce stai pe loc.

Este chiar de preferat să se evite orice tip de conversații, chiar dacă este cu ajutorul unor căști hands free. O ceartă aprinsă la telefon poate avea consecințe cumplite la volan.

Distanţă

Menținerea unei distanțe de siguranță este vitală pentru a evita coliziunile din spate și pentru a facilita depășirea mașinilor care vin din spate cu viteză. Mai ales pe autostrăzi. În plus, trebuie să adaptezi întotdeauna viteza la condițiile meteorologice.

Curbe

Pe autostradă, conducând pașnic în linie dreaptă, totul este mai ușor. Cu toate acestea, atunci când iei o curbă pe șosea, trebuie să știi exact cum să procedezi. Înainte de a intra în curbă trebuie mai întâi să frânezi – întotdeauna cu mașina dreaptă – și apoi să încetinești. Apoi virezi cu ambele mâini pe volan. În fiecare curbă, odată ce o ai în față, trebuie să îți imaginezi un punct de intrare pentru a începe curba, un punct de contact ideal în interiorul curbei și o zonă pentru a începe să accelerezi, la ieșire, în timp ce miști încet volanul.

Anvelope

Peste 60% din accidentele care apar din cauza defecțiunilor mecanice se datorează stării precare a anvelopelor. Sunt singurul punct de contact dintre mașină și șosea. Prin intermediul acestora se transmite puterea motorului, precum și puterea de frânare. În plus, joacă un rol important în suspensia și direcția vehiculului și eliberează căldura de pe frâne. Banda lor de rulare trebuie să poată evacua apa care se acumulează între anvelopă și asfalt atunci când plouă. Este responsabilitatea șoferului să le mențină în stare bună.

Totul este imprevizibil atunci când te afli la volan. Într-o clipă de neatenție sau din neglijență poți produce un accident și, în cel mai fericit caz, mașina ta și a altor participanți la trafic poate suferi daune serioase. Cu toate acestea, dacă mașina unor terțe persoane a avut de suferit este important să iei legătura cu o firmă de constatări daune. Îți și un pont în acest sens. Intră pe constataribucuresti.ro, deoarece persoanele a căror mașină a fost avariată vo avea parte de consiliere NON-STOP, de ridicare rapidă a mașinii din service, de transparență totală în tipul lucrărilor, de sprijinul unei echipe de profesioniști cu experiență, de valet service la domiciliu, de service de ultima generație, reparație în regim de urgență, printre multe alte beneficii.

 

 

Despre autor

Lasă un răspuns