Oricare dintre noi poate comite erori. Este uman. Cu toate acestea, există unele greșeli care ne pot costa cu adevărat și pot avea consecințe grave pe termen lung pentru firma pe care o deținem și chiar pentru viața noastră, în general.

Iată șase greșeli comune care sunt făcute de un antreprenor în derularea afacerii pe care o deține. Luați-vă un scurt timp de gândire și răspundeți-vă la următoarea întrebare: comit oare vreuna dintre aceste greșeli fundamentale pentru activitatea antreprenorială? Dacă răspunsul este da schimbați imediat ceea ce este de modificat în activitatea dvs.

 

1. Conturi bancare goale

În calitate de antreprenori, avem tendința de a sta destul de prost la capitolul gestionarea numerarului. De îndată ce avem niște bani în bancă, îi reinvestim în companie. Deși acest lucru poate aduce o rentabilitate semnificativă a investiției, o astfel de practică te lasă vulnerabil la schimbările pieței. Gestionarea corectă a fluxului de numerar poate fi asemuită cu deținerea unei asigurări de viață. Atunci când apar anumite situații/cheltuieli neprevăzute, rezerva din conturile bancare poate decide succesul sau eșecul afacerii dumneavoastră. Asigurați-vă că dispuneți de un fond de rezervă pentru situații neprevăzute. A avea un plan de criză și un fond de rezervă pentru al pune în aplicare este esențial. Este posibil să nu recurgem la el niciodată, dar cel mai bine este să-l avem înainte de apariția problemelor.

Începeți să strângeți capital înainte de a avea nevoie de bani. În mod ideal, o firmă ar trebui să aibă cel puțin 6 luni de cheltuieli ca fond de rulment.

 

2. Cheltuiți fără a lua în considerare rentabilitatea investiției

Fiecare ban pe care îl cheltuiți în compania dvs. trebuie să se multiplice. Nu vanitatea sau „branding”-ul ar trebui să vă ghideze acțiunile (asta dacă nu ați putea monetiza într-un fel și aceste aspecte). Monitorizați constant indicatorii de profitabilitate.

Când v-ați lansat afacerea și vă mutați în spațiul de birouri, este o perioadă interesantă și este mult prea ușor să vă lăsați garda jos și să începeți să cheltuiți bani pe echipamente fanteziste, mobilier futurist și piese decorative interesante. Nu faceți asta. Trebuie să vă direcționați banii spre ceea ce este important: creșterea companiei. Cumpărați doar ceea ce aveți nevoie pentru a funcționa la un nivel de bază și lăsați lucrurile fanteziste pentru viitor.

În plus, nu depășiți bugetul planificat. Majoritatea start-up-urilor ajung să cheltuiască mai mult decât cheltuielile bugetate.

De asemenea, nu trebuie ca investiția pe care o faceți să fie întotdeauna o investiție sigură, dar trebuie să aibă potențialul de a deveni una.

 

3. A fi prea zgârcit

Nu fiți zgârcit cu cheltuielile necesare pentru ca afacerea dvs. să crească, chiar dacă nu aveți prea mult profit. Aceeași austeritate pe care v-o impuneți în viața personală nu se aplică în afaceri. Investiți în produse și servicii care vă pot face să vă dezvoltați afacerea; gândiți pe termen lung. În plus, nu faceți greșeala de a nu reinvesti în afacere, când aceasta are succes; când afacerea începe să ofere beneficii economice, o parte din acestea trebuie cheltuite pentru a reinvesti în dezvoltarea companiei.

 

4. Dezorganizarea provoacă cheltuieli suplimentare

Nerespectarea termenelor limită, cheltuielile scăpate de sub control și necunoașterea locului în care se păstrează documente sau contacte pur și simplu stopează creșterea unei companii. Implementați un sistem personal de organizare care vă permite să aveți totul la locul său, astfel încât să puteți fi mai eficient.

 

5. Nu știți când trebuie făcută schimbarea de direcție

Această greșeală apare foarte des: proprietarul/managerul unei companii injectează mai mulți bani într-o afacere care ar trebui cu adevărat regândită. În teorie, ar trebui să aveți rezultate (primii dvs. clienți plătitori) în câteva luni de la începerea afacerii. Dacă nu reușiți, este timpul să vă schimbați strategia. Altfel, vă veți păcăli, vă veți pierde timpul și nu veți face decât să întârziați inevitabilul – eșecul unei afaceri prost gândite ori prost conduse.

 

6. Lipsa planificării

Graba nu este un tovarăș bun și cu atât mai puțin când vine vorba de antreprenoriat. Trebuie să planificăm nu numai cheltuielile inițiale, ci și pe termen scurt, mediu și lung. Încercați să anticipați evenimentele.

Totodată, antreprenorii sunt oameni optimiști, și de obicei tind să aibă așteptări foarte mari. Cele mai multe așteptări de venituri sunt nerealiste. Este important să mențineți aceste cifre realiste. Uneori,veniturile depind de factori externi care nu sunt sub controlul antreprenorului.

 

Concluzie

Nu uitați să vă mențineți afacerea sănătoasă din punct de vedere financiar, chiar și atunci când vă pierdeți în rutina muncii. Amintiți-vă că a face una dintre aceste greșeli vă poate afecta (uneori extrem de profund) pe viață.

Gestionarea eficientă a finanțelor este una dintre cele mai importante activități din orice afacere. Este posibil să nu fie la fel de interesantă și dinamică precum dezvoltarea produsului sau marketingul, dar trebuie făcută.

 

Despre autor

Lasă un răspuns