Dietele pentru slăbit nu sunt, întotdeauna, realizate de nutriționiști sau medici de specialitate, astfel că, în cazul unor persoane, pot genera anumite probleme de sănătate. În plus, dau rezultate doar în perioada în care sunt ținute, iar kilogramele pierdute în timpul dietei sunt puse înapoi odată cu revenirea la vechiul stil de alimentație. Vestea bună e că se poate slăbi sănătos și fără diete restrictive, care să-ți impună ce și când să mănânci. Există numeroase alternative, iar în cele ce urmează ți le prezentăm pe cele mai ușor de pus în aplicare.

 

Fă mai multă mișcare

Pentru a da jos din kilograme, trebuie să arzi, în fiecare zi, mai multe calorii decât cele pe care le consumi. Așadar, poți mânca orice, dacă îți supui organismul la un efort care să ardă același număr sau mai multe calorii decât cele conținute de alimentele ingerate. Cea mai ușoară modalitate de a arde calorii este mișcarea, și, dacă aceasta este mai intensă, rezultatele sunt mai bune.

Alergarea, mersul pe bicicletă și alte exerciții din gama cardio sunt recomandate pentru cei care vor să slăbească. Nu este nevoie să calculezi, în fiecare zi, numărul de calorii consumate și pe cel pe care trebuie să le arzi, ci, doar să-ți faci un program care să includă astfel de exerciții, de 3-4 ori pe săptămână.

Mănâncă mai sănătos

Kilogramele acumulate în plus nu sunt cauzate, în mod special, de cantitatea de alimente consumate, ci mai degrabă de calitatea acestora. Din acest punct de vedere, alimentele se împart în două categorii: sănătoase și mai puțin recomandate. Din prima categorie fac parte fructele, legumele, carnea slabă, semințele și tot ceea ce înseamnă alimente naturale cât mai puțin procesate. În ceea ce privește alimentele mai puțin sănătoase, în capul listei se află cele de tip fast-food, mâncărurile grase, chipsurile și băuturile acidulate. De asemenea, alimentele cu un conținut bogat de zahăr, sare, conservanți și alte adaosuri nu sunt foarte recomandate. De aceea, pentru a slăbi, e necesar să consumi, cu precădere, alimente sănătoase, printre numeroasele lor beneficii numărându-se și conținutul scăzut de calorii.

Respectă programul meselor zilnice

O alimentație ordonată este un alt factor care te ajută să slăbești. Asta însemnă că trebuie să îți faci un program al meselor zilnice, pe care să-l respecți cu strictețe. Programul trebuie să includă, în primul rând, micul dejun, pentru că aceasta este cea mai importantă masă a zilei.

Urmează masa de prânz, la care trebuie să mănânci doar cât să-ți potolești foamea, apoi cina, nu mai târziu de ora 19.00. Între mesele principale, poți să mai ai două gustări din alimente ușoare, cu un conținut caloric scăzut. Chiar dacă ai un program foarte încărcat, fă tot posibilul să nu sari peste niciuna dintre mesele zilnice.

Evită alcoolul

E de notorietate faptul că alcoolul îngrașă, de aceea, e recomandat să apelezi la el tot mai rar, atunci când vrei să slăbești. Băuturile alcoolice au mult zahăr, iar câteva pahare consumate într-o noapte de petrecere depășesc echivalentul caloric al unei mese îndestulătoare. Mai mult de atât, alcoolul generează senzația de foame, ceea ce te determină să mănânci mai mult, iar asta nu are cum să te ajute deloc în demersul tău de a slăbi.

Femeile ajunse la vârsta menopauzei se confruntă cu această problemă a kilogramelor în plus, care se acumulează mai rapid.  Ceea ce trebuie sa știi despre menopauză este și faptul că, în această perioadă, metabolismul funcționează mai lent, de aceea, orice aliment consumat în exces se transformă în grăsime. Dietele drastice nu sunt o soluție în acest caz, fiind recomandate alternativele, bazate pe o alimentație sănătoasă și un stil de viață mai activ.

Despre autor

Lasă un răspuns