O altă noapte fără somn și cu ochii țintă în tavan nu este cea mai bună veste, mai ales atunci când a doua zi o iei de la capăt cu activitățile profesionale și cu cele personale. Există mai multe motive care te țin treaz noaptea, iar stresul este cu siguranță unul dintre cele mai importante.

 

Dacă stresul nu-ți permite să închizi noaptea ochii, iată câteva metode care te pot ajuta să adormi mai ușor:

Pregătește-te pentru perioada de odihnă

înainte de ora de culcare, încearcă o strategie de relaxare care să aibă și o componentă de mindfulness precum yoga, respirație profundă, meditație. Fiecare dintre acestea te pot ajuta să adormi ușor și să ai un somn de calitate.

Renunță la device-urile digitale

Că este vorba de televizor, că este vorba de laptop, tabletă, sau telefon, fiecare dintre acestea îți pot da peste cap ritmul circadian, prin urmare evită-le pe cît posibil înainte de culcare. Dacă găsești o modalitate de a merge la culcare fără să fii dependent de ecrane, asta te poate ajuta să elimini stresul.

Bea ceai de mușețel

Ceaiul de mușețelul îți poate reduce anxietatea și te poate ajuta să adormi mai ușor.

Fă o baie sau un duș cu apă caldă

Apa caldă înainte de somn este foarte relaxantă. Mai mult, trecerea de la un duș fierbinte într-o atmosferă mai răcoroasă va face ca temperatura corpului să scadă ceea ce îți va induce automat somnul.

Fă exerciții fizice cu picioarele

În vreme ce exercițiile fizice înainte de culcare te țin în general treaz, exercițiile ușoare cu picioarele au rareori un efect negativ asupra somnului. Ridică picioarele, sau balansează-te de pe un picior pe altul, exercițiile vor ajuta la orientarea fluxului de sânge spre picioare, ceea ce te va face să fii mai liniștit.

Numără oi

Metoda numărării oilor chiar funcționează la unele persoane. Motivul? Atunci când te concentrezi pe un singur lucru, creierul își încetinește ritmul. Dacă număratul oilor la tine nu are rezultat, încearcă să te concentrezi pe respirație, inspiră adânc și expiră prelung, până când te simți mai calm și mai liniștiti.

Imaginează-ți cum arăți când dormi

Imaginându-te dormind vei intra mai repede într-o stare de relaxare. Pentru și mai multă detensionare încordează-ți și relaxează-ți mușchii începând cu fața și terminând cu degetele de la picioare.

Fă exerciții fizice mai devreme

Sportul elimină o mare parte din stres și este dovedit că îmbunătățește calitatea somnului, mai ales la cei care suferă de insomnie. Singurul lucru la care trebuie să ai grijă este să nu faci sport prea aproape de ora de culcare. Dacă tu crezi că sportul te ține treaz noaptea, fă exercițiile fizice cu cel puțin 3 ore înainte de culcare.

Păstrează îngrijorările pentru a doua zi

Îngrijorează-te mai devreme în cursul zilei, nu seara când trebuie să dormi. Atunci când mintea ta este ocupată cu tot felul de griji și probleme este imposibil să se relaxeze suficient de mult pentru a se pregăti pentru somn. Îngăduie-ți 15 minute pe zi timp în care să fii preocupat de asemenea gânduri îngrijorătoare. Scrie-le pe o listă sau caută soluții la ele. Iată două idei pentru a face față stresului și pentru a împiedica apariția vreunei insomnii.

Nu uita că persoanele care se lasă pradă stresului sunt în general predispuse la boli cardiovasculare, depresie, hipertensiune arterială, tulburări digestive și un sistem imunitar scăzut. De asemenea, mirosul de lavandă liniștește corpul și te ajută să adormi. Câteva bețișoare parfumate sau ceaiurile pentru insomnie te vor ajuta să te relaxezi.

Dacă problemele cu insomnia cauzată de stres continuă, nu ezita să ceri ajutorul unui specialist.

Despre autor

Lasă un răspuns