Febra musculară se manifestă prin dureri la nivelul mușchilor, care se intensifică în momentul în care aceștia se încordează, dar, și printr-o senzație de rigiditate musculară. Dacă ai lucrat prea mult la sală sau ai exagerat cu exercițiile fizice, vei avea febră musculară la intensitate maximă cam după 2-3 zile. Dacă obișnuiești să te antrenezi intens, probabil că ești familiarizat cu febra musculară. Însă, dacă te confrunți pentru prima dată cu această stare, poate fi mai greu de gestionat.

 

Febra musculară apare atunci când mușchii se contractă mai mult decât în mod obișnuit. Pentru o persoana care nu e pasionată de sport, febra musculară poate apărea în urma unei plimbări mai lungi sau a unei activități ce implică un efort fizic moderat ca intensitate, dar lung ca și durată. Dacă te confrunți cu această problemă, haide să aflăm care sunt modurile de a scăpa mai ușor de ea.

Ia o pauză

Efortul fizic poate obosi excesiv organismul, așa că este indicat ca după o activitate mai intensă să oferi mușchiului o perioadă de repaus, pentru a se putea reface. În mod special, odihna este recomandată persoanelor care nu practică sport regulat și care se confruntă cu febra musculara rar. Pauza nu va ajuta aduce beneficii doar mușchilor, ci și întregului organism. După un efort, corpul își consumă din resursele de energie pe care le are și este nevoie de timp pentru ca acesta să poată depozita, din nou, toate substanțele de care are nevoie.

Rămâi activ

Deși este important să iei o pauză de la exercițiile intense, nu înseamnă că trebuie să renunți să mai fii activ. Această modalitate de a scăpa de febra musculară nu e reprezentată de activități fizice intense, ci se referă, mai degrabă, la yoga sau exerciții fizice pentru care nu este nevoie de efort mare, precum stretchingul. Aceste tipuri de activitate fizică sunt benefice pentru febra musculară,  deoarece ajută la îmbunătățirea circulației sângelui la nivelul mușchilor. Acest lucru duce la distribuirea nutrienților și la recuperarea mai rapidă a mușchilor.

Fă băi reci sau calde

Atât băile reci cât și cele calde pot ajuta la ameliorarea febrei musculare. Băile reci presupun scufundarea în apă la o temperatură de 10-15 grade Celsius, timp de 10-15 minute. Ca alternativă, poți apela la o baie caldă sau la comprese calde, care ameliorează crampelor musculare.

Mergi la masaj

Masajul poate fi extrem de util pentru ameliorarea durerii, dar și pentru refacerea mai rapidă, pentru că stimulează circulația sangvină la nivelul mușchilor. Optează pentru o ședință de masaj sportiv sau masează-ți singur zonele dureroase, utilizând o loțiune sau un ulei de corp.

 

Ia medicamente și analgezice topice

Medicația este o soluție în cazul în care ne confruntăm dureri musculare severe. Administrarea de antiinflamatoare nesteroidiene poate fi utilă în acest sens, ca să reducem durerea și să relaxăm mușchii. Unguentele speciale pentru durerea de mușchi, precum cele pe bază de analgezice și mentol, pot fi, de asemenea, utile pentru ameliorarea durerii. Acestea se aplică pe piele în zonele dureroase.

Nu exagera, însă, cu medicamentele, deoarece poți doar să maschezi durerea, în timp ce febra se agravează. Atenție la simptome, după ce efectul medicamentelor trece. Durerea severă poate fi asociată cu o accidentare, ceea ce impune consultul medical.

Mergi la medic

Dacă durerea resimțită după ce ai făcut febră musculară este prea mare, atunci ar fi bine sa te consulte un doctor. Adesea, rupturile și întinderile musculare pot fi confundate cu febra musculară. Dacă durerea nu trece în câteva zile după efort, este nevoie de intervenția medicului. Fără ajutorul lui, aceste probleme pot avea consecințe care să crească timpul necesar vindecării sau care să producă traume pe viață.

 

În concluzie, febra musculară apare ca o reacție normală a corpului în urma efortului fizic excesiv. Deși trece de la sine, poți utiliza aceste metode de tratament pentru a ameliora simptomatologia care îți afectează rutina.

 

 

 

Despre autor

Lasă un răspuns