Costurile asociate cu realizarea și întreținerea unui site web sunt în general simple și clare. Dacă veți colabora cu o agenție web design sau cu o companie de marketing care vă creează site, costurile ar trebui să fie incluse în oferta lor de prezentare. Desigur, acele prețuri standard nu sunt bătute în cui, întrucât întotdeauna este posibil să apară nevoia unui noi ajustări sau a unor pluginuri, dar toate aceste cheltuieli neașteptate au nevoie de aprobarea proprietarului site-ului.

De la costurile de găzduire web și până la costurile de plugin, este important să vă asigurați că nimic nu este trecut cu vederea. Înainte de a demara procesul de realizare site web, purtați o ultimă discuție cu firma web design pentru a fi siguri că ați luat în considerare toate costurile.

  1. Costul de web hosting. În mod surprinzător, costul asociat cu găzduirea web este adesea ignorat, în special de către firmele mai mici. Găzduirea site-ului web nu va fi asigurată de agenția web design, ci agenția respectivă va avea relații cu diverși furnizori de găzduire web. Este mai bine ca firma web design să fie diferită de firma care vă oferă serviciul de găzduire web. Poate că pe viitor veți dori să schimbați firma de găzduire web fără să renunțați la serviciile agenției de web design. În mod alternativ, s-ar putea să vă bazați mai mult pe compania de găzduire web decât pe firma web design.
  2. Certificat SSL. Un certificat SSL este necesar dacă veți efectua comerț electronic pe site-ul pe care urmează să îl dețineți. Un certificat SSL înseamnă că datele trimise între site și gazda web sunt criptate, ceea ce este obligatoriu pentru ca tranzacțiile efectuate pe site să fie în deplină siguranță. Dincolo de acest aspect, motoarele de căutare Google adoptă o poziție preferențială față de site-urile https care dețin certificate SSL, tot dintr-un efort pentru a asigura o mai bună securitate. Motoarele de căutare nu doresc să trimită utilizatori spre site-uri unde tranzacțiile nu sunt sigure.
  3. Denumire domeniu. Securizarea unui nume de domeniu este deosebit de importantă. Multe companii cumpără potențiale nume de domeniu în speranța că le pot vinde mai târziu la un preț umflat. După ce sunteți sigur că doriți un anumit nume de domeniu, achiziționați-l. Nu așteptați până în ultima secundă, când foarte probabil cineva l-a și achiziționat deja. Numele domeniului web este important atunci când vine vorba de SEO. Dacă un nume de domeniu include un cuvânt-cheie SEO, motoarele de căutare îl vor prioritiza.
  4. Șablon. Să presupunem că site-ul pe care îl veți deține va avea la bază un design personalizat WordPress. Există o serie de șabloane gratuite disponibile, dar sunt șanse mari să vă treziți că aveți un website care arată ca mii de alte site-uri. De asemenea, un șablon gratuit nu va arata niciodată la fel de elegant și personalizat ca un șablon plătit. Asigurați-vă că veți intra în posesia șablonului. Astfel, dacă pe viitor veți opta pentru o altă agentie web design, veți avea totuși accesul necesar pentru a efectua actualizările.
  5. Multe dintre pluginurile pe care le veți utiliza sunt gratuite. Altele vor fi pluginuri pentru care firma web design deține licență. Există, desigur, și pluginuri, cum sunt cele care interacționează cu alte companii, care vin cu un anumit cost. La fel și pluginurile personalizate au propriul lor preț, dar în general aceste prețuri sunt destul de rezonabile. Ca și în cazul șablonului, asigurați-vă că intrați în posesia pluginurilor cu numele, astfel încât să nu aveți probleme pe viitor.

Toate aceste servicii plătite duc la o experiență informativă și de excepție pentru utilizatori, ceea ce înseamnă că prețurile se vor plăti de la sine.

Despre autor

Lasă un răspuns