Deși oricine știe că sportul este benefic pentru sănătate, majoritatea persoanelor încep să-l practice doar la vârste înaintate sau n-o fac niciodată. Totuși, îți poți ajuta copilul să dezvolte o pasione pentru mișcare și când e încă mic. Iată șapte motive pentru care să o faci!

1.Protejarea inimii

Inima este un mușchi din corp și, datorită sportului, va pompa mai mult sânge cu mai puțin efort. În plus, copilul tău va fi protejat pe viitor și de bolile cardiovasculare. Acest beneficiu apare în special după alergare sau după perioadele îndelungate de mers pe jos.

2.Reducerea nivelului de colesterol

Acest efect apare în mod indirect, deoarece va crește flexibilitatea pereților vaselor de sânge și va scădea tensiunea arterială. Ca o consecință, scade și riscul de atac de cord sau accident vascular cerebral.

3.Creșterea capacității pulmonare

Capacitatea pulmonară scade odată cu înaintarea în vârstă, dar stilul de viață activ crește anduranța și eficiența plămânilor. Explicația este clară: sportul favorizează oxigenarea întregului organism.

4.Scăderea glicemiei

În momentul în care începi să faci mișcare, depozitele de glucoză din mușchi sunt folosite că sursă de combustibil, dar la final, organismul va încerca să le refacă. Astfel, acesta va extrage glucoză din sânge, iar astfel va scădea și nivelul glicemiei.

5.Controlul greutății

Activitatea fizică îți va ajuta copilul să-și mențină sub control greutatea, datorită consumului caloriilor în exces. În lipsa mișcării, acestea s-ar depune sub formă de țesut adipos și apoi s-ar transforma în grăsime.

6.Întărirea oaselor

Scăderea densității osoase este o problemă cu care se confruntă multe persoane în vârstă. Copilul tău însă va putea preveni această afecțiune. Sportul nu face doar mușchii corpului să se dezvolte, ci are efecte benefice și asupra sistemului osos, deoarece acesta va răspunde la eforturi.

7.Reducerea nivelului de stres

Pe lângă avantajele fizice, mișcarea îmbunătățește și starea mentală. În timpul antrenamentului, se eliberează endorfine în corp, responsabile pentru buna dispoziție a fiecăruia dintre noi. În același timp se produce și serotonină, cunoscută ca și hormonul fericirii.

Dacă vei comanda treninguri pentru copii de la etopsport.ro și cel mic va face sport regulat, se vor produce și următoarele schimbări benefice:

  • creșterea încrederii în sine

  • depășirea stărilor neplăcute

  • un control îmbunătățit al emoțiilor

  • creșterea puterii de concentrare

  • lărgirea zonei de confort

Ce sport ar trebui să practice cel mic?

Pentru a afla răspunsul la această întrebare, ține cont în primul rând de personalitatea sa.

Fiecare copil este diferit și micuțul tău are nevoie de o activitate care să fie aliniată cu propriile dorințe și pasiuni!

Iată câteva sugestii:

  • Judo: Acest sport este potrivit pentru copiii cu o fire competitivă. Prin intermediul cursurilor de judo își va dezvolta musculatura și se va familiariza cu tehnicile de autoapărare.

  • Fotbal: Dacă cel mic are energie mereu, jucând fotbal se va simți în largul lui și își va dezvolta spiritul de echipă. Va putea rămâne în acest domeniu și pentru a-și construi o carieră.

  • Echitație: Este o activitate potrivită pentru persoanele retrase, deoarece încălecatul unui cal necesită curaj. Iar înainte de a sări obstacole, cel mic trebuie să se impună în fața animalului! Pe lângă asta, calul trebuie hrănit și îngrijit și copilul tău va învață astfel cum să devină responsabil.

  • Tenis: Tenisul este potrivit pentru copiii agili. Acest sport dezvoltă capacitatea de anticipație și pe cea de concentrare. Cu toate acestea, necesită un efort ridicat și nu se potrivește oricui.

Dacă nu știi care variantă ar putea fi mai potrivită, îl poți lăsa pe cel mic să încerce mai multe sporturi. În felul acesta, veți putea decide apoi pe ce drum continuați. Indiferent de preferințe, activitatea fizică îți va ajuta copilul să fie în formă și să evite problemele cauzate de stilul de viață sedentar.

Despre autor

Lasă un răspuns