V-ați întrebat vreodată de ce în supermarketuri rotiseria se află imediat după pâine? Probabil nu o dată vi s-a făcut poftă și chiar foame și ați decis să cumpărați mai mult, deoarece produsele proaspete erau prea apetisante și nu v-ați putut abține. Ei bine, acesta este și motivul pentru care rotiseria se află imediat lângă pâine, pentru ca voi să vedeți produsele proaspete, să vi se facă foame și să cumpărați mai mult.

Proprietarii magazinelor știu că mirosurile de produse proaspăt coapte declanșează o senzație puternică de foame. Și când vă este foame, există mai multe șanse de a cumpăra alimente cu aspect delicios pe care nu aveați intenția de a le cumpăra, susțin specialiștii.

Foamea mărește dorința de a dobândi lucruri, potrivit cercetărilor realizate de Carlson School of Management de la Universitatea din Minnesota.

Într-unul din cele cinci studii efectuate, două grupuri care nu au mâncat în decurs de patru ore au fost rugați să efectueze un sondaj despre agrafe. Însă, înainte de sondaj, un grup a participat la un test de gustat pe nevăzute prăjituri. În timpul sondajului în sine, participanții au putut solicita cât mai multe mostre de agrafe au dorit, iar grupul flămând a cerut 70% mai multe produse decât grupul care a mâncat prăjituri.

Alison Jing Xu, profesor asistent de marketing la Școala Carlson, a declarat că se așteptau la rezultate bazate pe analiza lor teoretică, dar au fost surprinși de efectele foarte mari ale studiului.

Într-un alt studiu, cercetătorii au examinat 81 de consumatori care tocmai au făcut cumpărături dintr-un mare magazin în care existau în principal produse nealimentare, cum ar fi haine, încălțăminte și electronice. Cumpărătorii și-au împărțit chitanțele cu cercetătorii și au completat un chestionar cu privire la starea lor de spirit, la nivelul foamei și la cât timp au petrecut în magazin. La final, cei mai flămânzi cheltuiseră cu 64% mai mulți bani decât cei care erau mai puțin flămânzi.

Foamea ne face să dorim să mâncăm, ceea ce înseamnă că ne gândim să căutăm, să dobândim și să consumăm mâncare ”, a afirmat Xu. “Aceste gânduri legate de achiziție pot determina consumatorii să obțină mai multe lucruri în general, chiar și lucruri pe care nu le pot mânca, cum ar fi agrafele din studiile realizate de cei de la Universitatea din Minnesota.

Asta înseamnă că oamenilor înfometați le plac agrafele mai mult decât persoanelor cărora nu le este foame? Nu, consideră Xu. „Ei iau doar mai mult din ceea ce este în jur atunci când apare o oportunitate. Într-un context de cumpărături, asta înseamnă întotdeauna că ajung să cheltuiască mai mulți bani, chiar și pe bunuri care nu le plac atât de mult. “

Ea a ajuns la această concluzie datorită unui alt studiu care a fost făcut pe oameni care au intrat și au ieșit dintr-o cafenea la ora prânzului. Participanții au fost invitați să evalueze cât de mult le plac 10 produse și cât de mult le-ar plăcea să le aibă, împreună cu senzația lor de foame pe o scară. Dintre cele 10 produse, cinci au fost produse alimentare și cinci au fost produse nealimentare, cum ar fi o unitate flash USB sau o vizită la spa.

Deși senzația de foame a participanților a crescut dorința de a achiziționa articole nealimentare, nu i-a determinat să le placă mai mult. Cu alte cuvinte, a fi flămânzi înseamnă existența mai multor șanse de a scoate cardul de credit, chiar și pentru lucruri care nu vă plac atât de mult.

De ce este acest lucru important? Gândiți-vă la toate momentele în care vă este foame pe parcursul zilei. Săriți în mod obișnuit micul dejun sau lucrați la prânz? Sunteți la dietă? „Chiar și în societățile bogate, episoadele de foame ușoare nu sunt mai puțin frecvente”, scrie Xu în raportul întocmit. „Concluziile prezente sugerează că astfel de comportamente pot conduce la achiziții neplanificate în domenii alimentare.

Acesta este un foarte bun motiv pentru care rotiseriile sunt amplasate imediat lângă pâine. Chiar și dacă aveți impresia că nu vă este foame când mergeți la cumpărături, senzația de foame apare în momentul în care simțiți mirosul produselor proaspete. Astfel, faceți cumpărături pe care nu le aveți în plan, contribuind implicit la creșterea vânzărilor din supermarket.

Totodată, achiziționarea de produse neplanificate este posibilă prin amplasarea corespunzătoare a produselor pe rafturi. Și pentru ca acest lucru să se întâmple, retailerii trebuie să dispună de rafturi metalice pentru magazin de calitate, care să contribuie la crearea unui aspect frumos și atragerea atenției asupra produselor.

Acestea le pot fi oferite oricând de către echipa magazinului online Rafturi Metalice de la A la Z, întrucât dispune de cea mai bună ofertă de rafturi metalice de pe piață, la prețurile cele mai avantajoase.

Despre autor

Lasă un răspuns