Sunt adesea întrebat de către prieteni, familie şi cititori cum îmi petrec timpul meu într-o zi medie de blogging.

Aceste activităţi importante care le petrec un timp ca blogger includ vizionarea, monitorizarea, citirea şi ascultarea la ceea ce alţii au scris/spus pe blog-urile şi conturile lor de social media.

Motive de a fi conştient de ceea ce alţii vorbesc despre/în nişa ta.

Există câteva motive pentru care bloggerii trebuie să monitorizeze ceea ce se spune pe alte blog-urile pe tema lor. Acestea includ:

1. Idei pentru articole: Una dintre principalele provocări cu care se confruntă bloggerii la momentul “potrivit” sunt subiectele pentru blog. Să fii la curent cu ceea ce scriu alţii pe blog-urile lor este o sursă aproape nelimitată de idei. De asemenea, te ajută să fii la curent cu ceea ce se întâmplă în nişa ta şi cu concurenţa ta.

2. Fiind conştient de noutăţile care apar: Acest punct este mai relevant pentru unele nişe decât altele, dar, în multe cazuri, ştiind despre ştirile noi apărute în industria ta poate fi foarte important. Fiind conştient de astfel de ştiri, poate face ca blog-ul tău să pară senzaţional pentru cititorii care doresc să cunoască cele mai recente ştiri.

3. Construirea profilului şi stabilizarea expertizei: Bloggerii care sunt în mod evident conştienţi de ceea ce se întâmplă în nişa lor, sunt adesea văzuţi în calitate de experţi şi autoritari în industria lor.

4. Networking: Folosind unele dintre instrumentele de alertă, în care vom discuta într-o clipă, vă va permite să ştiţi cu cine vorbiţi, despre chestiunile care sunt relevante pentru tine, în propria nişă. Acest lucru îţi permite să legaţi conexiuni şi să construiţi relaţii cu alte persoane.

5. Gestionarea reputaţiei tale: Ştiind când alţii vorbesc despre tine, compania ta, brand-ul tău, blog-ul tău este valoros. Aceste cunoştiinţe vă permite să construiţi relaţii cu cei care spun lucruri pozitive despre tine, şi să gestionaţi orice discuţie negativă.

Astăzi, sarcina ta este de a configura alerte şi liste de pagini urmărite pentru blog-ul tău, din nişa ta.

Există o mulţime de servicii care vă ajută să ţineţi evidenţa la ceea ce oamenii au scris. Mi-ar plăcea să îţi sugerez pentru tine 2 programe pe care trebuie să le utilizezi cu privire la progresele tale. Există două moduri pe care eu le folosesc cel mai mult:

1. Google News and Blog Alerts: Google Alerts vă va arăta orice menţiune de cuvinte cheie din surse de ştiri (de exemplu, ziare), blog-uri, videoclipuri, web, sau chiar în grupuri Google. Poţi alege din ce categorie vrei să fii alertat, sau le poţi alege pe toate, şi ai posibilitatea să primeşti alertele prin email sau RSS feed-uri la intervale diferite.

2. Twitter Alerts: Există nenumărate instrumente care vă ajută să monitorizaţi ceea ce se spune pe Twitter. Unele sunt construite de către clienţii Twitter (de exemplu, TweetDeck), dar altele include Monitter (permite monitorizarea live, dar, de asemenea, vă oferă un RSS feed pentru cuvinte).

3. Facebook Alerts: Da, merge și aici la fel ca la Twitter. O modalitate excelentă pentru a fi la curent cu ce se întâmplă!

Aşa cum am menţionat mai sus, există multe instrumente care vă ajută să faceţi acest tip de monitorizare. Cheia este de a găsi unul sau două care se potrivesc cu stilul tău şi ritmul de blogging şi să verifici în mod regulat.

Ce tipuri de alerte ar trebui să configurez?

Permite-mi să-ţi conturez câteva tipuri de alerte pe care le-ai putea folosi. Există două tipuri pe care le folosesc cele mai frecvent:

1. Cuvinte din industrie: Acestea sunt cuvinte care sunt relevante pentru blog-ul şi nişa aleasă de tine. De exemplu, dacă ai blog despre industria nunţilor, ai putea dori să monitorizez termeni ca “rochii de mireasă”. Dacă ai un blog despre Britney Spears, vei dori să fii cu ochii pe orice “mişcă” asupra numele ei. Ideea este de a găsi cuvinte cheie care indică “breaking news” în industria ta. Dar nu te copleşi cu rezultatele.

2. Vanity Alerts: Acestea sunt cuvintele cheie care sunt în mod special relevante pentru tine. Acestea includ nume de companie, numele brand-ului tău, şi chiar URL-uri.

Atenție: Monitorizează cu moderare

Permite-mi să termin cu un cuvânt de avertizare. Nu deveni obsedat de monitorizarea la ceea ce spun alţii. Monitorizarea poate deveni o distragere a atenţiei – în cazul în care nu devine o obsesie. Foloseşte monitorizarea într-un mod echilibrat. Dar nu uita să faci ceea ce trebuie. Nu sta şi privi ceea ce monitorizezi. SCRIE ceea ce vezi!

Despre autor

Lasă un răspuns