Sarcina de astăzi este tot despre construirea unei comunităţi pe blogul tău şi de a face o impresie bună asupra cititorilor, oferindu-le puţină atenţie personală.

[Tweet “Când se acordă o atenţie personală cititorului nu doar cresc semnificativ şansele de a reveni înapoi pe blog, de asemenea, va răspândi vestea despre blogul tău.”]

Sarcina este pur şi simplu uşoară …trimite un email unui cititor …sau mai multor cititori.

În timp ce începutul sună simplu – poate prea simplu – este de fapt o tehnică pe care am folosit-o în primele zile pe un alt blog şi într-adevăr a ajutat foarte mult la construirea angajamentului cititorului.

Deci, uită-te peste cele mai recente comentarii lăsate pe blogul tău, şi identifică un cititor pe care nu-l recunoşti. Scrie-i un email rapid în care-i mulţumeşti pentru comentariul lăsat.

Asigură-te că incluzi şi un link către blogul tău, astfel încât acesta să ştie cine eşti, şi fă-i în aşa fel încât email-ul să fie relevant cu comentariul său. Ai putea, de asemenea, să incluzi şi RSS Feed-ul în email, eventual, cititorul va deveni loial. Fă-i o impresie bună despre tine ca blogger.

Aceste tehnici pot fi efectuate în fiecare zi, şi există două moduri uşoare pe care le puteţi extinde pentru a face totul mai interesant:

1. Comentarii reciproce
În cazul în care persoana respectivă a lăsat un link pe blogul tău în propriu lor comentariu, lăsaţi şi voi un comentariu la el pe blog. Din nou, acestă tehnică am folosit-o în zilele trecute pe un alt blog, şi a fost cu siguranţă primordial în construirea de cititori.

2. Răspunde comentariilor lăsate pe blogul tău.
Trimiterea de email este de a face o impresie bună, dar lăsând un răspuns la comentariile cititorilor veţi avea ocazia să faceţi cititorii să se angajeze într-o conversaţie. De asemenea, contribuie la construirea comentariilor, care poate construi o dovadă socială şi care arată că blogul, cititorii şi tu sunteţi activi.

Dacă aveţi câteva minute libere astăzi – puteţi încerca acest lucru cu o “mână de cititori” noi – cu câţi sunt mai mulţi cu atât mai bine. Aş recomanda, de asemenea, această sarcină la rutina de zi cu zi. Oferă 10-15 minute pe zi pentru cititorii tăi, şi ai putea sfârşi prin a face o impresie bună asupra a mii de oameni în fiecare an. Fă-o cel puţin o dată pe zi şi vei construi o comunitate mare asupra blogului tău.

Acest sfat nu este în de ajuns de spectaculos pentru tine?

Ultima oară când am împărtăşit acest sfat, cu nişte bloggeri -colegi, au spus că ei nu doresc să găsească cititori unul câte unul pentru blogul lor – ei au vrut sute sau mii.

Aceşti bloggeri nu au reuşit să realizeze două lucruri:

1. Cititorii fideli vor trimite mai departe. Am constatat că, în multe cazuri, un singur cititor, poate să-ţi crească rapid traficul, deoarece, atunci când faci o impresie bună asupra oamenilor, probabil şi cititorii respectiv vor răspândi mai departe cuvântul despre tine. Ei fac aceste lucruri prin propriile bloguri, din gură-în-gură, site-uri de reţele sociale, şi aşa mai departe.

2. Cititorii fideli construiesc vizualizările pe pagină. Un cititor fidel va citi de fiecare dată orice pagină de pe blogul tău.

În timp ce nu este nimic în regulă cu atragerea de mii de cititori noi pentru blogul tău rapid, majoritatea vor pleca la fel de repede cum au şi sosit.

Construirea de cititori fideli câte unul în fiecare zi poate fi mult mai “fructoasă” pe termen lung.

Sfat: Nici un comentariu pe blogul tău încă?

Dacă eşti un blogger foarte nou, este posibil să nu ai oameni care să-ţi lase comentarii pe blog, încă. Dacă te răgăseşti în situaţia asta, nu-ţi face griji, am o altă sarcină pentru tine pe care să o faci azi.

Petrece 10 minute vizitând alte bloguri, lăsând comentari utile, revelante şi orginale pe subiectele blogului tău. Cu cât comentariile sunt mai utile, cu atât mai bine; veţi face o impresie cu comentarii utile şi vă veţi ridica profilul de blogger şi asta conduce la un potenţial trafic de cititori înapoi către blogul tău.

Un alt sfat rapid: în cazul în care persoana care a lăsat un comentariu deosebit sau demonstrează că ştie despre ce vorbeşte, legat de subiectul găsit pe blogul tău, poate ar fi bine să luaţi în calcul varianta unui guest post adresat cititorului respectiv.

Despre autor

Lasă un răspuns