Teoreticienii din domeniul comunicării apreciază că singurul mijloc de comunicare modern ce regenearză comunităţile este comunicare mediată de calculator… sau comunicarea virtuală (cum vreţi voi să-i spuneţi). Orice altă formă de comunicare/informare ce implică o oarecare mediere (cititul unei cărţi sau a unui ziar, privitul unei emisiuni) sunt procese mai mult individuale spre deosebire de navigarea pe internet care se realizează nu doar pentru a căuta informaţii, dar şi pentru a căuta persoane. Comunicarea virtuală este, deci, în primul rând caracterizată de interactivitate – astfel produsul principal al acestui tip de comunicare sunt comunităţile virtuale.

În opinia mea, blogosfera – acest univers al blogurilor este cel mai grăitor exemplu de comunitate virtuală. Blogurile coexistă sub forma unei comunitătţi interconectate (sau, drept o colecţie de comunităţi interconectate) sau precum o reţea socială în care autorii (bloggerii) îşi postează opiniile.

În vreme ce la noi, blogosfera este abia în faza de dezvoltare (poate undeva la stadiul de şcolar – să zicem), în afară lucrurile stau puţin altfel – blogosfera a atins o maturitate aproape completă. Aici, intervine eBloguri – o platforma menita sa imbunatateasca interactiunea dintre bloggerii din România (pe lângă alte obiective la fel de măreţe).

Cum îşi propune eBloguri să îmbunătăţească interacţinea blogosferică? În primul rând este singura comunitate în care bloggerii pot interacţiona în adevăratul sens al cuvântului: îşi pot crea profile personale, se pot împrieteni şi discuta pe chat sau pe forumuri specifice cu alţi bloggeri (ca un fel de Facebook bloggeresc).

În al doilea rând, eBloguri promovează constant bloggeri (fie înregistraţi pe site, fie “outsideri”) – astfel atrăgând interesul asupra sa. De asemenea, echipa de la eBloguri furninzează zilnic informaţii utile legate de blogging şi nu numai, devenind altfel o bună sursă de documentare, inspiraţie etc.

De remarcat este şi faptul că până şi simplii useri sunt consultaţi în legătură cu îmbunătăţirile ce vor fi aduse pe platformă. Pe viitor vor  fi produse şi o emisiune de tip podcast, iar mai târziu o emisiune pe youtube.

Probabil cei mai sceptici dintre voi se întreabă dacă platforma eBloguri are succes? În 2 luni jumătate de activitate, platforma numără deja 300 de utilizatori, iar din zi în zi nivelul de interactivitate (îndeosebi cea de pe forumuri şi comentariile la articole). În plus, şi numărul blogurilor transferate de pe alte platforme este şi el în creştere – dar despre asta vă voi vorbi în altă postare!

Despre autor

Lasă un răspuns